fantastiskt/förfärligt flickigt

Läste häromdagen i en klok blogg om att "vintagegrejen kommer dö snart, det har man ju känt rätt länge".
.
.
.
.
.
.
.
.
(bilder härifrån)
.
.
.
Jag tog en lång paus. Reflekterade och konstaterade att ja, säkert. En trend som alla andra. Eller?
Men det kändes SÅ HEMSKT ATT INSE. Jag vill inte. För jag kan inte tänka mig någon värdig ersättare.
En dag borde också jag tröttna på klänningar och gamla saker. Karuseller och sagor och allt som är drömskt. Och på ord/uttryck som fint, alltså, liksom ,mys,kul, underbart, fantastiskt, ungefär, mest, "så himla bra", åh,"dör lite" såklart, ju, nog, bäst, lite, FINT. Och bilder med kortkort skärpedjup.
Men inte idag och inte imorgon och inte om två veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0